TLL Media | Инженеринг ревю | IndustryInfoBG | South-East European INDUSTRIAL Market | Български Технически Каталог | Енерджи ревю | Енерджи Инфо БГ | ТД ИНСТАЛАЦИИ
 
 
 
TLL Media ЕКОЛОГИЯ & ИНФРАСТРУКТУРА - българското списание за екология, екоинженеринг и инфраструктура
НАЧАЛО     ENGLISH
Търси
TLL Media
TLL Media
ИздателствотоЗа изданиетоАрхивАбонамент РекламаЧитателите за насКонтактиПредстоящо
TLL Media
 

ИНТЕРВЮ

ЕКОЛОГИЯ & ИНФРАСТРУКТУРА » Сп. ЕКОЛОГИЯ & ИНФРАСТРУКТУРА - бр. 5/2017, Септември
Веолия,Фредерик Фарош: Концепцията на ЕКООБЩИНА съвпада с фирмената ни философия

Фредерик Фарош, директор на Веолия за България, пред сп. Екология & Инфраструктура


Какви бяха мотивите за решението Веолия да подкрепи и второто издание на конкурса ЕКООБЩИНА?
Веолия е представена в България с две от своите бизнес направления - вода и енергия, чрез компаниите Софийска вода и Веолия Енерджи България. Предлагаме услуги и решения в сферата на доставката, пречистването и отвеждането на питейна вода и производството на енергия.

Ние съсредоточаваме усилията си в преработката на отпадъците, за да се осигури преминаването към кръгова икономика във всички подразделения на компанията на общо пет континента.

Кръговата икономика не е ново понятие за нас, просто го поставяме в контекста на модерното бързопроменящо се ежедневие, което предлага все по-малко и по-малко възможности за осигуряване на екстензивно (неустойчиво) развитие, с още по-голяма нужда от ресурси, отколкото може да получим от природата.

Нашата философия идеално приляга на разбирането за бизнес, насочен към различните националности, страни и човечеството като цяло. Успяваме, използвайки оптимално технологии, които отговарят на най-високите екологични стандарти.

В това отношение, първото издание на конкурса ЕКООБЩИНА е инициатива, която разпространява нашия опит и добри практики към най-добрите участници в конкурса. Ето защо решението за участие беше взето по естествен начин. Инициативата ЕКООБЩИНА напълно съответства на мотото на Веолия – “Възобновяваме световните ресурси”.

Според Вас по какъв начин провеждането на подобни инициативи подпомага общините?
Наградените през първата година на състезанието общини показаха, че са най-добрите сред другите и могат да се възползват от опита и да приложат най-иновативните решения и да търсят партньорство, от което местните общности да бъдат облагодетелствани.

Проведените работни посещения във Франция и Чехия ни карат още веднъж да се надяваме, че инициативата ще допринесе за създаването на партньорства, които ще спестят ресурси. Някои от използваните технологии могат да донесат резултати, необходими на кметовете, които те да използват в графика, зададен по програмите на Европейския съюз.

Поради тази причина конкурсът ЕКООБЩИНА има потенциала да улесни преодоляването на дистанцията между нуждите на общините в България и съществуващите технологични напредничави решения, които са част от дейността на световния лидер Веолия, успешно позициониран вече и в България.

До каква степен е заложен принципът за устойчиво развитие във фирмената Ви философия? Разкажете за някои от екологичните практики от дейността на Веолия.
Участието в ЕКООБЩИНА за нас е отлична възможност да предоставим информация за широкия експертен и производствен потенциал на Веолия, което ще ни позволи да работим още по-успешно в България.

През последните години обединихме услугите, които предоставяме, в една компания – Veolia Environnment. Веолия достига до извода, че съвременният екологичен подход не може да отделя вода от енергия и отпадъци, защото те са взаимно свързани. Това осигурява интегрирани, ефективни и иновативни решения в сектора на комуналните услуги и промишлеността.

Бих дал пример с Пречиствателната станция за отпадъчни води Кубратово, която използва канализационната вода на София като суровина за производство на метан и зелена електроенергия.

Това е най-ефективната станция около София с подобна дейност от групата Веолия (от около 3500 подобни станции), което ни позволява не само да захранваме обекта с електроенергия, но и да продаваме 15% електроенергия на зеления пазар на ток в България.

Ние подобряваме съществуващата технология в България с ноу-хау и опит от Веолия, класически пример как една от ценностите на нашата компания – грижата за околната среда, носи отлични резултати за общините.



Етикети:   Веолия   Veolia   Софийска вода   Веолия Енерджи България   Veolia Environnment   Екообщина  

Други статии от рубрика Интервю


« Назад
Ecomondo
IFP
 
TLL Media
WebDesignBG            © 2017 TLL Media        Начало   |   Права за ползване   |   XML    
TLL Media
TLL Media